انتخاب شما
رتبه ی سایت
آمار بازدید
گزارش


341-DodgeChargerHemi

 




C_Class_History








Lamborghini_Gallardo








Quattroporte








mustang








off-road








panamera








AUDI R8








SUV








ferrari




BMW6








Cadillac








grancabrioi








Dodgcharger








G280








Landrovar








Aurion-Box








i40





























































































ضرورت بازنگری قیمت خودرو
 
 
ضرورت بازنگری قیمت خودرو
 
عصرخودرو: انتهای داستان مشخص است افزایش نرخ برابری ارز زمینه زیاندهی و در نهایت ورشکستگی خودروسازها را به دنبال خواهد داشت.
 

به گزارش «عصرخودرو» یک خودروساز با توجه به افزایش نرخ ارز و هزینه تمام شده قیمت را معقولانه بالا می برد و مورد نکوهش قرار میگیرد اما یک واردکننده خودرو رقم را بهطور گستردهای بالا میبرد و صدا از کسی در نمیآید.

این درحالی است که بعد از آزاد شدن ثبت سفارش واردات خودرو این امیدواری در برخی خودروسازهای سیکیدی کار به وجود آمد تا عرصه رقابت را برای خود ایجاد کرده و تلاش خود را برای بالا بردن کیفیت بیشتر محصولات خود انجام دهند اما این ابتدای یک روز خوب برای واردکنندگان و تولید کنندگان نبود .

بازار خودرو در حالی امید به رقابت گرفته بود که دو اتفاق نگرانیهای جدیدی بهوجود آورده است؛ اولی اقدام بانک مرکزی در یکسان کردن قیمت ارز دولتی با بازار آزاد است. چند روز گذشته به یکباره نرخ دلار مورد مصرف شرکتها شامل افزایش شده و تا مرز 2هزارتومان بالا رفته است. حال با توجه به روند احتمالی افزایش نرخ ارز در هفتههای آینده باید در انتظار افزایش قیمت خودروها بود و بدین ترتیب بهار ثبت سفارش واردکنندگان و سیکیدیکاران ابری خواهد شد. همچنین آفت دوم خودروسازها جلوگیری از افزایش قیمت خودرو است. مجوز نداشتن برای افزایش قیمت با توجه به وضعیت ارز، شرکتها را در تنگنا قرار میدهد که باید برای آن راهکاری اندیشید و آن به جز افزایش قیمت، راهکار دیگری ندارد. شرایط اقتصاد جهانی در حال حاضر ناپایدار و مبهم است و عوامل داخلی (حذف یارانههای انرژی و افزایش نرخ ارز) و عوامل خارجی (بحرانهای مالی و وضعیت خودروسازان در عرصه جهانی) موجب ناپایداری شرایط اقتصادی ایران در بخش صنعت بهویژه صنعت خودرو شده است. بر این اساس هرگونه برنامهریزی برای تحقق اهداف اقتصادی دشوار است. در این شرایط ایجاد تغییرات بنیادین در مقوله افزایش نرخ برابری ارز و همچنین تثبیت قیمتها باید با دقت کامل انجام میگرفت تا تاثیرات آن بر مصرفکننده، تولیدکننده و واردکننده قابل مدیریت باشد. لذا تنها راهکار ادامه کار خودروسازها، افزایش قیمت است. با توجه به نوسانات نرخ ارز در کشور هر گونه تثبیت قیمت خودرو و تحقق نیافتن برنامههای این صنعت سبب افزایش بیکاری و همچنین زیاندهی شرکتها و از دست دادن سهم بازار برای خودروسازان داخلی و به حاشیه کشاندن آنها خواهد بود.


نوشته شده توسط علیرضا سیادتی در یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:ضرورت بازنگری قیمت خودرو , | لینک ثابت مطلب

آخرین مطالب